IMG_4594.jpg

Kalakeittoa , sitäpä sitä. Olen niiin ärsyyntynyt etten nahoissani meinaa pysyä. Nuorimmainen 2 v heräsi aivan liian aikaisin ja on kitissyt taukoamatta koko aamun. Toisiksi nuorimmaista piti kuskata jalkkistreeneihin ja kohta pitäisi käydä hakemassa. Nysväsin tämän keiton kanssa tunnin. Perunat joita piti kuoria olivat pieniä ja hermot meinasivat mennä monta kertaa kun nuorimmainen kitisi ja laittoi perunankuoria, multaa, banaaninkuoria, sokeria ja lopulta vielä fairia jokapaikkaan sillä välillä.

Minä voisin valistaa neljälapsisen perheen äitinä tuota Bull"a" Mentulaa ja Jutta Gustafsbergiä tästä normi arjesta lapsiperheellisenä muutamalla sanalla. Ymmärrystä edes pliis. Mutta ei, minä olen vain saamaton ja selittelijä. Mutta minä en ole, sanoudun siitä irti totaalisesti.

Joo ja joka sanoo että kyllä pitää sitä arkea jakaa sen toisen puoliskon kanssa , niin tiedättekö joo kyllä me jaetaankin, vaan kun on sellainen keksitty kuin työ ja vieläpä vuorotyö ja vieläpä sellainen kuin kuljettajan työ niin juu, minä tulen töistä klo 16 ja mies klo 23 niin ei siinä paljon naurata. Koko viime talvi meni lisäksi nuorimmaisen korvakierteessä ja milloin missäkin vatsataudissa että valehtelematta voin sanoa että 2 viikkoa oltiin täysin terveenä. Siihen kun lisätään unettomat yöt ja kaikenlainen muu normaalin arkeen kuuluva sälä kuten tiskaaminen, pyykkääminen, siivoaminen , lasten kuskaaminen harrastuksiin ja niinkuin esim työssä käynti niin ei paljon ole sitä omaa aikaa kuulkaas jää.

 

Että en nyt enempää kuitenkaan tätä ärsyynnystäni hömpääheikkien saamattomuus kommentteihin lähde pohtimaan, mutta voisin sanoa, että olen sen verran vittuuntunut että nyt läski lähtee, mulle on turha enää sanoa mitään. Mä en vaan enää syö suruuni ja ahdistukseeni johon olen siis todellakin syönyt. Oman elämän hukkaamiseen arjen pyörityksen keskellä on niin helppo tuudittautua, mutta saamattomuutta se ei ole. Jos verenpaineeseen saa pillerin niin ahdistukseen auttaa kummasti suklaati. Ja tämä on todistettu.

 

Sitäpaitsi luin uusimmista tutkimuksista että kun oli tutkittu laihan ja lihan suoliston bakteerikantoja niin todettiin että laihalla oli aivan erilainen kasvusto kuin lihavalla. Laiha ei käyttänyt kaikkea ravinnetta hyväkseen kun taas lihava oli.,,,,minä en suostu kertakaikkiaan uskomaan että läski ihminen on jotenkin huonompi. Yhteiskunta tosin väittää niin , minän en vain usko!